Sufiforum.com

2009'da başlayan SUFİFORUM'da İslam; İslam Tasavvuf Geleneği ile ilgili her türlü güncel ya da 'eskimez' konular yer almaktadır. İçerik yenilemeleri tasavvuf.name sitesinden sürdürülmektedir. ALLAH YÂR OLSUN.

Giriş |  Kayıt




Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 60 mesaj ]  Sayfaya git 1, 2, 3, 4, 5, 6  Sonraki
Yazar Mesaj
 Mesaj Başlığı: İmam-ı Rabbani (K.S.) ve Said-i Nursi (Rh. A.)
MesajGönderilme zamanı: 24.11.09, 16:49 #mesajın linki (?)
Çevrimdışı

Kayıt: 24.11.09, 16:40
Mesajlar: 25
Mehmet Ali KAYA imzalı "İmam-ı Rabbani Mehdi'yi anlatıyor" yazı dizisi nedeni ile "Risale-i Nur Külliyatı'nda İmam-ı Rabbani'den söz edilen konuları incelemek gerekli hale geldi.

Daha önce Said-i Nursi Hz.nin İmam-ı Rabbani Mektubâtı'ndan yaptığı tefeul ile karşısına çıkan Mirza Bediuzzaman'a yazılan mektup konusuyla ilgili olarak konu kısmen gündeme gelmişti.

Mehdi A.S. hakkında yazılan ve söylenenler dikkat edildiğinde Adnan Oktar'ın da İmam-ı Rabbani Mektubâtı'na dayandırmak istediği bazı iddialar olmuştur. Bu iddiaların Adnan Oktar tarafından dillendirilmesi sonrasında Risale-i Nur takipçisi kimi yazarların gerek gazetelerde ve gerekse internet medyasında konuya sıkça değindikleri izlenmektedir.

Tasavvuf ehli olan -ve özellikle Nakşbendi- sufilerin bu konuda sağlıklı bir bilgilenmeye gereksinimi olduğu da inkar edilemez.


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
 
 Mesaj Başlığı: Re: İmam-ı Rabbani ve Said-i Nursi
MesajGönderilme zamanı: 24.11.09, 16:55 #mesajın linki (?)
Çevrimdışı

Kayıt: 24.11.09, 16:40
Mesajlar: 25
İmam-ı Rabbani ve Said-i Nursi

"Risale-i Nur Külliyatı'nda 70 kadar yerde İmam-ı Rabbani'den söz edilmektedir. "Risale-i Nur Külliyatı'nın bazı yerlerinde aynı ibarelerin tekrarlandığı da görülmüştür.

"Risale-i Nur Külliyatı'nda yer alan eserlerden en çok şu kitaplarda İmam-ı Rabbani ismine yer verilmiştir:

Mektubat {13}
Lemalar {12}
Barla Lâhikası {8}
Sözler {7}
Mesnevi-i Nuriye {7}
Hizmet Rehberi {7}
Emirdağ Lâhikası {4}
Kastamonu Lâhikası {3+1}
Sikke-i Tasdik-i Gaybi {3}
Tarihçe-i Hayat {2}
Asa-yı Musa, Şualar, İşaratül-İcaz, Münazarat kitaplarında ise birer yerde İmam-ı Rabbani ismi yer almaktadır.
Kastamonu Lâhikası'nda bir yerde ise İmam-ı Rabbani'nin Ahmed-i Farûkî olarak ismi geçmektedir.


En son tahkik tarafından 25.11.09, 14:01 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
 
 Mesaj Başlığı: Re: İmam-ı Rabbani ve Said-i Nursi
MesajGönderilme zamanı: 24.11.09, 17:02 #mesajın linki (?)
Çevrimdışı

Kayıt: 24.11.09, 16:40
Mesajlar: 25
İmam-ı Rabbani ve Said-i Nursi

"Risale-i Nur Külliyatı'nda İmam-ı Rabbani'den söz edilen 70 kadar yerde konunun nasıl geldiği incelendiğinde 15 yerde Abdulkadir Geylanî; İmam-ı Gazalî gibi diğer büyük sufi mürşidlerin ismi ile birlikte İmam-ı Rabbani isminin de geçirildiği görülür.

İmam-ı Rabbani'den nakledilerek verilen konulara bakıldığında ise en büyük yeri "Hakaik-i imaniyyenin inkişafı ve vuzuhu" konusunda küçük farklılıklar arz eden değişik birkaç ibare ile verilen cümleler teşkil eder.

Bu cümlelerden İmam-ı Rabbani'ye atfedilerek en çok tekrarlananı şudur:

"Hakaik-i imaniyeden birtek meselenin inkişafı ve vuzuhu, benim indimde binler ezvak ve kerâmâta müreccahtır. Hem bütün tarikatlerin gayesi ve neticesi, hakaik-i imaniyenin inkişafı ve vuzuhudur."


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
 
 Mesaj Başlığı: Re: İmam-ı Rabbani ve Said-i Nursi
MesajGönderilme zamanı: 24.11.09, 18:18 #mesajın linki (?)
Çevrimdışı
Moderator
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 14.12.08, 22:59
Mesajlar: 657
İnşallah ufuk açıcı bir konu olacaktır. Allah muvaffakıyet ihsan eylesin.


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
 
 Mesaj Başlığı: Re: İmam-ı Rabbani ve Said-i Nursi
MesajGönderilme zamanı: 25.11.09, 14:07 #mesajın linki (?)
Çevrimdışı

Kayıt: 24.11.09, 16:40
Mesajlar: 25
Risale-i Nur Külliyatı (RNK)'da İmam-ı Rabbani ismi geçirilen yerlerde en çok bahsedilen konu "Hakáik-ı (mesele-i) îmâniyenin inkişâfı ve vuzuhu" olarak görülmektedir. RNK'nda "Hakáik-ı (mesele-i) îmâniyenin inkişâfı ve vuzuhu" tabiri küçük farklarla 10 yerde geçmektedir.

Emirdağ Lâhikası ; Risale-i Nur (Şiir) ; 91
Asa-yı Musa ; Îmanî ve Hakiki Güzel Mektupla ; 236
Sikke-i Tasdik-i Gaybi ; Risale-i Nurdan Parlak Fıkralar ; 190

(3) Elcevap: Başta Ayetü'l-Kübrâ meratib-i imaniye bahislerinde; ve ahire yakın müceddid-i elf-i sani İmam-ı Rabbânî beyanı ve hükmü ki, "Bütün tarikatlerin müntehası ve en büyük maksatları, hakaik-i imaniyenin inkişafıdır. Ve bir mesele-i imaniyenin kat iyetle vuzuhu, bin kerametlerden ve keşfiyatlardan daha iyidir"

Hizmet Rehberi ; Üçüncü Bölüm ; 114
Mektubat ; Yirmi Sekizinci Mektup ; 339
(2) İmam-ı Rabbânî ve Müceddid-i Elf-i Sânî Ahmed-i Farukî (r.a.) demiş: "Hakaik-i imaniyeden birtek meselenin inkişafı ve vuzuhu, benim indimde binler ezvak ve kerâmâta müreccahtır. Hem bütün tarikatlerin gayesi ve neticesi, hakaik-i imaniyenin inkişafı ve vuzuhudur."

Lemalar ; Otuzuncu Lem'a ; 333
İmam-ı Rabbânî Ahmed-i Farukî diyor ki: "Bir küçük mesele-i imaniyenin inkişafı, benim nazarımda yüzler ezvak ve kerametlere müreccahtır."

Mektubat ; Beşinci Mektup ; 26
" Silsile-i Nakşînin kahramanı ve bir güneşi olan İmam-ı Rabbânî (r.a.), Mektubat'ında demiş ki: "Hakaik-i imaniyeden bir meselenin inkişafını, binler ezvak ve mevâcid ve kerâmâta tercih ederim."
Hem demiş ki: "Bütün tariklerin nokta-i müntehâsı, hakaik-i imaniyenin vuzuh ve inkişafıdır."

Hem demiş ki: "Velâyet üç kısımdır. Biri velâyet-i suğrâ ki, meşhur velâyettir; biri velâyet-i vustâ, biri velâyet-i kübrâdır. Velâyet-i kübrâ ise, verâset-i nübüvvet yoluyla, tasavvuf berzahına girmeden, doğrudan doğruya hakikate yol açmaktır."
Hem demiş ki: "Tarik-i Nakşîde iki kanatla sülûk edilir. Yani, hakaik-i imaniyeye sağlam bir surette itikad etmek ve ferâiz-i diniyeyi imtisal etmekle olur. Bu iki cenahta kusur varsa o yolda gidilmez."
Öyleyse, tarik-i Nakşînin üç perdesi var:
Birisi ve en birincisi ve en büyüğü: Doğrudan doğruya hakaik-i imaniyeye hizmettir ki, İmam-ı Rabbânî de (r.a.) âhir zamanında ona sülûk etmiştir.
İkincisi: Ferâiz-i diniyeye ve Sünnet-i Seniyyeye tarikat perdesi altında hizmettir.
Üçüncüsü: Tasavvuf yoluyla emrâz-ı kalbiyenin izalesine çalışmak, kalb ayağıyla sülûk etmektir. Birincisi farz, ikincisi vacip, bu üçüncüsü ise sünnet hükmündedir.

Şualar ; Yedinci Şuâ ; 152
Sonra, o seyyah-ı âlem asırlarda gezerken, Müceddid-i Elf-i Sâni İmam-ı Rabbânî Ahmed-i Farûkî'nin medresesine rast geldi, girdi, onu dinledi. O imam, ders verirken diyordu:
"Bütün tarikatlerin en mühim neticesi hakaik-ı imaniyenin inkişafıdır" ve "Birtek mesele-i imaniyenin vuzuhla inkişafı, bin kerâmâta ve ezvâka müreccahtır."
Hem diyordu: "Eski zamanda, büyük zâtlar demişler ki: 'Mütekellimînden ve ilm-i kelâm ulemasından birisi gelecek, bütün hakaik-i imaniye ve İslâmiyeyi delâil-i akliye ile kemâl-i vuzuhla ispat edecek.' Ben istiyorum ki, ben o olsam, belki *o adamım" diye, İmân ve tevhid bütün kemâlât-ı insaniyenin esası, mayası, nuru, hayatı olduğunu ve (…)
düsturu, tefekkürat-ı imaniyeye ait bulunması ve Nakşî tarikatında hafî zikrin ehemmiyeti ise, bu çok kıymettar tefekkürün bir nev'i olmasıdır diye tâlim ederdi.

*Haşiye:Zaman ispat etti ki, o adam adam değil, Risâle-i Nur'dur. Belki, ehl-i keşif Risâle-i Nur'u ehemniyetsiz olan tercümanı ve nâşiri sûretinde, keşiflerinde müşâhede etmişler; "Bir adam" demişler.

Hizmet Rehberi ; Birinci Bölüm ; 30
Müceddid-i Elf-i Sânî İmâm-ı Rabbânî Ahmed-i Fârukî ders verirken diyordu:
"Bütün tarîkatların en mühim neticesi hakáik-ı îmâniyenin inkişâfıdır. Ve “Birtek mesele-i îmâniyenin vuzuh ile inkişâfı, bin kerâmâta ve ezvâka müreccahtır."
Hem, diyordu: "Eski zamanda büyük zâtlar demişler ki,Mütekellimînden ve ilm-i kelâm ulemâsından birisi gelecek, bütün hakáik-ı îmâniye ve İslamiyeyi delâil-i alkiye ile kemâl-i vuzuhla ispat edecek. Ben istiyorum ki, ben o olsam, belki *o adamım diye.

*Haşiye:Zaman ispat etti ki, o adam adam değil, Risâle-i Nur'dur. Belki, ehl-i keşif Risâle-i Nur'u ehemniyetsiz olan tercümanı ve nâşiri sûretinde, keşiflerinde müşâhede etmişler; "Bir adam" demişler.

Kastamonu Lâhikası ; Aziz Sıddık Kardeşlerim ; 12
Haşiye: Âyetü'l-Kübrânın üçüncü menzilinin başında, Ahmed-i Fârûkî Risale-i Nur hakkında demiş ki: "Mütekellimînden biri gelecek, bütün hakaik-i imaniyeyi kemal-i vuzuh ile beyan ve ispat edecek." Zaman ispat etti ki, o adam, adam değil, belki Risale-i Nur'dur. Ehl-i keşif, Risale-i Nur'u ehemmiyetsiz olan tercümanı suretinde keşiflerinde müşahede etmişler, "bir adam" demişler.


"Hakáik-ı (mesele-i) îmâniyenin inkişâfı ve vuzuhu" tabiri küçük farklarla 10 yerde geçmektedir.


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
 
 Mesaj Başlığı: Re: İmam-ı Rabbani ve Said-i Nursi
MesajGönderilme zamanı: 25.11.09, 14:17 #mesajın linki (?)
Çevrimdışı

Kayıt: 24.11.09, 16:40
Mesajlar: 25
Şimdi Risale-i Nur mesleğinin tarikatte seyr ü sulûk yapmaktan evlâ ve tercih edilebilir olduğu iddiasına İmam-ı Rabbani'yi şahid tutan ve "zaman tarikat zamanı değil iman kurtarma zamanı..." safsatasına dayanak haline getirilen ve İmam-ı Rabbani'ye dayandırılan şu koyu cümleleri birleştirip sadeleştirelim:

"Bütün tarikatlerin müntehası ve en büyük maksatları, hakaik-i imaniyenin inkişafıdır. Ve bir mesele-i imaniyenin kat iyetle vuzuhu, bin kerametlerden ve keşfiyatlardan daha iyidir"

"Hakaik-i imaniyeden birtek meselenin inkişafı ve vuzuhu, benim indimde binler ezvak ve kerâmâta müreccahtır. Hem bütün tarikatlerin gayesi ve neticesi, hakaik-i imaniyenin inkişafı ve vuzuhudur."

"Bir küçük mesele-i imaniyenin inkişafı, benim nazarımda yüzler ezvak ve kerametlere müreccahtır."

"Hakaik-i imaniyeden bir meselenin inkişafını, binler ezvak ve mevâcid ve kerâmâta tercih ederim."
"Bütün tariklerin nokta-i müntehâsı, hakaik-i imaniyenin vuzuh ve inkişafıdır."

"Bütün tarikatlerin en mühim neticesi hakaik-ı imaniyenin inkişafıdır" ve "Birtek mesele-i imaniyenin vuzuhla inkişafı, bin kerâmâta ve ezvâka müreccahtır."

'Mütekellimînden ve ilm-i kelâm ulemasından birisi gelecek, bütün hakaik-i imaniye ve İslâmiyeyi delâil-i akliye ile kemâl-i vuzuhla ispat edecek.' Ben istiyorum ki, ben o olsam, belki *o adamım"

"Bütün tarîkatların en mühim neticesi hakáik-ı îmâniyenin inkişâfıdır. Ve “Birtek mesele-i îmâniyenin vuzuh ile inkişâfı, bin kerâmâta ve ezvâka müreccahtır."
Mütekellimînden ve ilm-i kelâm ulemâsından birisi gelecek, bütün hakáik-ı îmâniye ve İslamiyeyi delâil-i alkiye ile kemâl-i vuzuhla ispat edecek. Ben istiyorum ki, ben o olsam, belki *o adamım diye.

"Mütekellimînden biri gelecek, bütün hakaik-i imaniyeyi kemal-i vuzuh ile beyan ve ispat edecek."

***

BİRLEŞTİRİLSE ÖZET OLARAK RNK'da iddia edilir ki İmam-ı Rabbani şunları demiştir:

1. CÜMLE: "Hem bütün tariklerin nokta-i müntehâsı, tarîkatlerin gayesi ve en mühim neticesi, müntehası ve en büyük maksatları, hakaik-i imaniyenin vuzuh ve inkişâfıdır.

2. CÜMLE: Ve hakâik-i imaniyeden bir tek meselenin, bir küçük mesele-i imaniyenin inkişafı ve bir mesele-i imaniyenin katiyetle vuzuhu, bir tek mesele-i imaniyenin vuzuh ile inkişafı bin kerametlerden ve keşfiyatlardan daha iyidir; benim indimde, nazarımda yüzler, binler ezvak ve bin kerâmâta, kerametlere müreccahtır. Hakaik-i imaniyeden bir meselenin inkişafını, binler ezvak ve mevâcid ve kerâmâta tercih ederim."

3. CÜMLE: 'Mütekellimînden biri ve ilm-i kelâm ulemâsından birisi gelecek, bütün hakâik-ı îmâniye ve İslâmiyeyi delâil-i akliye ile kemâl-i vuzuh ile beyan ve ispat edecek.' Ben istiyorum ki, ben o olsam, belki *o adamım"
Ben istiyorum ki, ben o olsam, belki *o adamım diye.


BUGÜNKÜ DİL İLE ÖZET OLARAK RNK'da iddia edilir ki İmam-ı Rabbani şunları demiştir::

1. CÜMLE: "Hem bütün tarikatların ulaşabildiği son noktaları, gayeleri ve en büyük, en önemli sonuc ve maksatları, iman hakikatlerinin açıklığa kavuşması ve gelişmesidir."

2. CÜMLE: "Ve iman hakikatlerinden bir tek meselenin, bir küçük iman sorununun kesin olarak açıklığa kavuşturulması ve gelişimi ve bir tek iman sorununun açıklık ile gelişimi bin kerametler ve keşiflerden daha iyidir; benim katımda, nazarımda yüzlerce, binlerce zevk ve binlerce kerametlere tercih edilebilir. İman hakikatlerinden bir meselenin gelişimini, binlerce zevk, vecd ve kerametlere tercih ederim."

3. CÜMLE: 'Düşünürlerden biri ve Kelâm ilmi bilginlerinden birisi gelecek, bütün iman ve İslam hakikatlerini aklî deliller ile olgun bir açıklık ile bildirip kanıtlayacak. ' Ben istiyorum ki, ben o olsam, belki *o adamım" diye...


Risale-i Nur Külliyatı'nda İmam-ı Rabbani'ye isnad edilen bu sözlerin hiçbirisi Mektubât-ı Rabbani'de "aynen" yer almamaktadır. Hatta anlam olarak dahi yukarıdaki ilk iki cümlenin anlamına yaklaşan bir ibare Mektubât-ı Rabbani'de görülmemektedir. ( İmam-ı Rabbani'nin iman hakikatlerine ulaşılmasının seyr ü sulûk ile nasıl mümkün olacağını tarif ve talim ettiği Rabbani mektublar ile ilgili bir araştırma da yapılabilir.) 3. cümlenin Risale-i Nur Külliyatı'nda verilişi kısmen rivayetvari bir yakaza gibi anlatıldığından onu bu değerlendirme dışında tutmak da mümkündür.

***

Peki o halde yıllardır ve yıllardır "tahkik-i iman elde etmenin en kısa yolu Risale-i Nur'dur" diye ehl-i tasavvufa karşı kullanılan bu cümleler İmam-ı Rabbani'ye istinaden nasıl olup RNK'na girmiştir?

Burada hüsn-i niyet göstererek belirtilmelidir ki Said-i Nursi Hz. nin yaşadığı ortamlar ve karşılaştığı müşkiller sonucu sürekli olarak Mektubât-ı Rabbânî'yi mütalaa etme (hatta sürekli yanında bulundurma) imkanına sahip olamayışı sözkonusu olabilir.

Ne kadar güçlü olursa olsun -"Hafıza-ı beşer nisyan ile malûldur" gereği- Said-i Nursi Hz. nin hafızasında böylesi birkaç cümlenin İmam-ı Rabbani Mektubat'ından sanılarak muhafaza edildiği düşünülebilir. ( Bu hafıza aldatmasının "velâyet-i vustâ" konusunda da Said-i Nursi Hz. ne hata yaptırdığı bilinmektedir. İnşaallah o konuyu da Mektubât-ı Rabbani şehadeti ile açıklığa kavuşturma niyeti vardır.)

Sonuçta "hatasız kul olmaz"ı gerçeği ortaya çıkmaktadır; o "kul"un yazdıklarına "ilahi" bir vasıf ile "hatasızlık" atfedilse bile...


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
 
 Mesaj Başlığı: Re: İmam-ı Rabbani ve Said-i Nursi
MesajGönderilme zamanı: 26.11.09, 01:38 #mesajın linki (?)
Çevrimdışı
Moderator
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 24.12.08, 14:54
Mesajlar: 409
Bu tefeül bahsinde adı Ebubekir, Ömer, Osman, Ali vb olanlar yaşadı demektir. Haklarında ne müjdeler vardır!


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
 
 Mesaj Başlığı: Re: İmam-ı Rabbani ve Said-i Nursi
MesajGönderilme zamanı: 26.11.09, 09:30 #mesajın linki (?)
Çevrimdışı
Moderator
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 14.12.08, 22:59
Mesajlar: 657
Ebu Hamza yazdı:
Ruhan yazdı:
İnşallah ufuk açıcı bir konu olacaktır. Allah muvaffakıyet ihsan eylesin.


hocam aklıma gelmiş iken ileteyim: mahmud efendi hazretlerinin senelece önce sohbetler adlı eserde [ki bu eserde efendi hazrterlerinin hususi eseri olmayıp sohbetleri kalame alan bayan hocahanımefendilerin gayretleri ile oluşturulmuştur] bu zaman tarikat zamanı değil diyenlere bir göndermesi var idi.zamanında eklemiş idim.yine ekleyeyim inşallah..

yine bu arada: sanırım suriyede bazı ilim ehlinin risalelere dair çalışmaları olduğunu işittik zamanında.risalelerde geöçen bazı hataları irdelemişler.arapça olarak inşallah yakın zaman ekleyeceğim bir aksaklık olmaz ise [ izin alırsak]


Hocam Allah razı olsun ve inşallah. Bu çalışmalara herkesten evvel, Risaleye gönül vermiş Müslümanların ihtiyacı vardır. Hemen aklıma gelen: Tasavvufa ve Mürşid-i Kamillere soğuk ve uzak kalmaları, Hıristiyanlarla yakınlaşma, dostluk ve ittifak arayışları, Mehdilik iddia ve davaları; bunlar gibi düzeltilmeyi bekleyen meseleler ciddi boyutlara ulaşmış ve fitne ve tefrika çıkarmıştır.


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
 
 Mesaj Başlığı: Re: İmam-ı Rabbani ve Said-i Nursi
MesajGönderilme zamanı: 26.11.09, 10:08 #mesajın linki (?)
Çevrimdışı
Moderator
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 14.12.08, 22:59
Mesajlar: 657
Hocam,

Allah Teala'dan korkulduğu, başkasından korkulmadığı müddetçe bu Emr-i bi'l maruf nehy-i anil münker yapılmalıdır. Allah Teala'nın muradı ne ise o olacaktır. Mahmud efendi hazretleri diyordu, "Efendi Babam: ‘Dîn-i Mübîn-i İslâm’ın devamı ve bekâsı emri bil ma’ruf ve nehyi anil münkere bağlıdır, inkırâzı (sönmesi, zeval bulması) da emri bil ma’ruf ve nehyi anil münkerin terk edilmesiyledir’ derdi. Acı da olsa hakkı söylemek lazım, ama şiddet iyi bir şey değil, terazili gitmek gerekir."

Fitne çıkacak diye bir şey de yoktur. Zaten çıkmıştır.

Kendi çalışmalarımız vardır. Bunları bir araya getirmek için biraz zaman gerekiyor. Bir araya getirip derli toplu vermek nasip olur inşallah. Ümid ediyorum.


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
 
 Mesaj Başlığı: Re: İmam-ı Rabbani ve Said-i Nursi
MesajGönderilme zamanı: 26.11.09, 11:27 #mesajın linki (?)
Çevrimdışı

Kayıt: 24.11.09, 16:40
Mesajlar: 25
Konunun başlangıcında
Risale-i Nur Külliyatı'nda İmam-ı Rabbani'ye isnad edilen "hakâik-i imaniye (=iman hakikatleri)" hakkında İmam-ı rabban'ye isnad edilen sözlerin hiçbirisi Mektubât-ı Rabbani'de "aynen" yer almamaktadır.
denilmişti.

Hatta anlam olarak "hakâik-i imaniye (=iman hakikatleri)" ibaresini içeren RNK cümlelerinin anlamına yaklaşan bir ibare dahi Mektubât-ı Rabbani'de görülmemektedir.
dahi denilmiş ve

(İmam-ı Rabbani'nin iman hakikatlerine ulaşılmasının seyr ü sulûk ile nasıl mümkün olacağını tarif ve talim ettiği Rabbani mektublar ile ilgili bir araştırma da yapılabilir.)

vaadinde bulunulmuştu.

Alıntı:
Benzer bir araştırmanın RNK'nda ismi çok geçirilen Mevlana Halid-i Bağdadi ve Said-i Nursi başlığı ile de araştırılıp netleştirilmesi gerekli...


İmam-ı Rabbani'nin burada bahsedilen mektubları ve alıntı yapılan Maarif-i Ledünniyye kitabının tüm bahisleri sufiforum.com sitesinde mevcuttur.

Mevlâna Halid Bağdadi'den Risale-i Nur'da nakledilmiş bir alıntı olup olmadığı ayrıntılı olarak araştırılsa bile Mevlâna Halid Bağdadi'nin eserlerinin tamamını Türkçe'de bulmak zordur. O yüzden Mevlâna Halid Bağdadi'nin Arabça Külliyatına vakıf olmak gerekir böylesi bir araştırma için...


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
 
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 60 mesaj ]  Sayfaya git 1, 2, 3, 4, 5, 6  Sonraki

Tüm zamanlar UTC + 2 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Geçiş yap:  
cron
   Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye