GERÇEK SEVGİ ALLAH SEVGİSİ
Tarikat kardeşlerimin, hakk etmediğim halde hakkım da beslemiş oldukları merhamet hissine ne kadar teşekkür etsem azdır.
Ayrılık yarası ile yaralanmış bulunan derviş gönlümüze, teselli olmak üzere tam bir zevke layık, gerçek bir heyecanla ihsan buyurmuş olduğunuz kavuşmanın yarısı demek olan mektuplarınızı şükranla elime alıp minnet gözüyle okuyarak hakkınızdaki dervişane duamı Cenaboı Hakk'ın kabul dergahına arzettim. Cenab-ı Allah - celle celalüh - Hazretleri kalp evinizi kendi muhabbet ve zikirleriyle nurlandırsın. Masiva sevgisinden halis kılıp temiz eylesin, amin.
Hakk Teala ve Tebareke şöyle buyurdu:
- Allah Teala bir adamın göğsünde iki kalp yaratmamıştır,1 Yani Cenab-ı Allah insana biri Allah sevgisine, diğeri masiva sevgisine mahsus olmak üzere iki kalp vermemiştir. Sevgi yuvası olan kalp evi birdir. Kalb hangisine raptedilirse diğeri ehemmiyetten sakıt olacaktır. Binaenaleyh tarikatla amil olan kamil bir müminin fazlaca meşgüliyyetinin arasında bile kalben Cenab-ı Hakk'ın zikriyle meşgul bulunması icab eder. Allah Teala, rızasını kazanmak, kaza ve kaderimize rıza göstermek hususunda sizleri ve bizleri muvaffak buyursun, amin.
Bildiğiniz gibi hakikat daima zahir ise de dünyanın muhabbeti ve aşırı meşguliyeti sebebi ile kalb üzerine vaki olan perde, insanı hakkani müşahededen bir derece mahrum ediyor. Yoksa Mani', men edici; Mu'ti, verici; Nafi, faydalı; Zarr zarara mukabele eden; Muhyi, diriItici; Mümit, hayata son verici; Settaru'l-uyub, ayıpları örten; Gaffaru'z-zünub, günahları bağışlayan yalnız Cenab-ı Halık olduğu halde başka bir şeye sevgi beslemek ve kalbi ona bağlamak asla caiz olamaz.
Büyük peygamberler, kerametli veliler mal ve çocuk gibi bir şeye sevgi göstermişlerse malı Allah'ın rızasını kazanmak yolunda sarf, evladı da ümmet-i Muhammed'den bir kişinin artması ve «Sadaka-i cariye,,2 olmak maksadı üzere göstermişlerdir. Bildiğimiz gibi masivaya can u gönülden muhabbet etmemişler, kalplerini yalnız Allah zikir ve sevgisiyle nurlandırarak süküna erdirmişlerdir. Şimdi de bir insan zahiri halk ile, batını Hakk ile olursa aynı muvaffakiyyete ulaşacağı tabiidir.
Mevlam bizi ve sizi zikrin yapıldığı meclise kabül buyursun. Muhabbet-i masivaya mübtela olanlar gibi yakınlık kapısından uzaklaştırmasın, amin.
Ve's-selamü aleyküm.
1. el-Ahzab, 4.
2. Sadaka-i cariye: Devamlı hayır, kişinin öldükten sonra da sevabından istifade edebileceği bir hayır müessesesini kurması. Mesela: cami, köprü, çeşme v.s. gibi şeyler yaptırması.
Kaynak: Muhammed Esad Erbili Mektubat 41. Mektup Erkam Yayınları
|