Sufiforum.com

2009'da başlayan SUFİFORUM'da İslam; İslam Tasavvuf Geleneği ile ilgili her türlü güncel ya da 'eskimez' konular yer almaktadır. İçerik yenilemeleri tasavvuf.name sitesinden sürdürülmektedir. ALLAH YÂR OLSUN.

Giriş |  Kayıt




Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 2 mesaj ] 
Yazar Mesaj
 Mesaj Başlığı: LETÂİF TERBİYESİ
MesajGönderilme zamanı: 04.02.10, 17:32 #mesajın linki (?)
Çevrimdışı

Kayıt: 24.11.09, 16:40
Mesajlar: 25
LETÂİF TERBİYESİ

1. Ahmed Ziyaüddin Gümüşhanevî

2. İmam-ı Rabbanî Ahmed Serhindî

VE

3. Said-i Nursî'ye

Göre

LETÂİF TERBİYESİNİN İZAHATI


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
 
 Mesaj Başlığı: Re: LETÂİF TERBİYESİ
MesajGönderilme zamanı: 04.02.10, 17:32 #mesajın linki (?)
Çevrimdışı

Kayıt: 24.11.09, 16:40
Mesajlar: 25
CAMİ'UL USÛL

II. 10- LETÂİF

Bilesin ki Müceddid İmâmı Rabbani ve ona tâbi olanlar insa¬nın 10 latîfeden oluştuğunda birleştiler. Bu latîfelerin 5'i Âlemi Emirden, 5'i de Âlem-i Halktandır. Âlem-i Emirden olanlar l- Kalp, 2-Ruh. 3- Sır, 4- Hafi, 5- Ahfâ'dır. Âlem-i Halktan olanlar: 1- Nefis 4 unsur: (2- Hava, 3- Su, 4- Toprak, 5- Ateş).

Alem-i Emîrin sadece Allah'ın (ol) emri ile olduğunu, Halk Âleminin ise kademe kademe yaratılma olduğunu söylüyorlar.
İmkân dairesi ise Âlem-i Emir ve Âlem-i Halkı içine almıştır. İmkân da¬iresinin aşağı alt yarısı, Arştan yeryüzüne kadardır. Üst yarısı ise Arşın üstündedir. O da Emir Âlemidir. Halk Âlemi Arşın altındadır. Allah-ü Teâlâ insanın vücudunu yarattığında, bu emrî latîfeleri insan cisminde bahsedilen yerlere koydu. Bu insana ilgisi ve sevgisi sebebiyle oldu.

Ve böylece Allah'ın yardımı bir kuluna ulaştı mı; onu evlivasından bi¬rinin hizmetine gönderir. Bu Veli, ona Riyâzat ve Mücâhede ile içinin tasfiyesi ve temizlenmesi için emreder. Onun latîfelerinin aslına çok zikir ve fikir bereketi ile yönlendirir. Bu sebepten bu yolda 3 meşguliyet vardır:

1- Zat ismi (Allah zikri) veya daha önce geçtiği gibi zat nefiy ve isbat (Lâ ilahe İllallah) zikridir.

2- Murakabedir. Bu da feyzi fazlasıyla verenden (başlangıçta) feyzin gelişini beklemektir. O'nun geleceği yeri, gelişini düşünmekdir. Bu da sâlikin latîfelerinden bir latîfedir. Buna "Feyzin geliş yeri" latîfesi denir. Bu sebepten her murakabe (ehadıyyet) makamı için murâkebelerden birini tayin ettiler.
İmkân dairesi için ehadiyet murakebesini tayin ettiler O da her türlü kemal sıfatlarını toplayan ve her türlü noksandan münezzeh olan Zât’ın murâkebesidir. O da "Allah" mübarek ismi ile isimlendirilmiştir. Böylece bu Zât’dan kalp latîfesine feyzin gelişi düşünülür. Bazı zamanlarda bu mu¬rakabe ile zikirsiz meşgul olur. Zikir ise murakebesiz fayda vermez.

3- Rabıtadır. Bu da sâlikin şeyhin hayalini kafasında veya kalbinde muhafaza etmesidir. Veyahut öyle hayal eder ki, kendisinin sureti şeyhi¬nin suretidir. İşte sâlike râbıta galip gelirse şeyhin suretini her şeyde görmeye başlar. İşte böyle bir hale “Şeyhte fânilik” diyorlar. Böylece ra¬bıta yolu, yolların en kısası, acaip ve garâib şeylerin çıkış yeridir Bu sebepten râbırtasız ve şeyhte fâni olmadan yapılan zikir, (sâliki) vuslata eriştirici değildir. Ama tek başına râbıta sohbet edeblerine de uyulursa vuslat için kâfidir.

CAMİ'UL USÛL
Müellif: Ahmed Ziyaüddin (K.S.) Gümüşhanevi
Mütercimi: Hüsameddin Fadıloğlu

s.117-118

İstanbul-2007


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
 
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 2 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC + 2 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Geçiş yap:  
   Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye