Sufiforum.com

2009'da başlayan SUFİFORUM'da İslam; İslam Tasavvuf Geleneği ile ilgili her türlü güncel ya da 'eskimez' konular yer almaktadır. İçerik yenilemeleri tasavvuf.name sitesinden sürdürülmektedir. ALLAH YÂR OLSUN.

Giriş |  Kayıt




Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 1 mesaj ] 
Yazar Mesaj
 Mesaj Başlığı: İran'dan Siyonizm'e büyük ödül
MesajGönderilme zamanı: 17.01.09, 13:26 #mesajın linki (?)
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 31.12.08, 09:14
Mesajlar: 764
Resim

İran Cumhurbaşkanı Mahmud Ahmedinejad Mescid-i Aksâ'nın Kudüs'teki mescid olmadığını ispat için kitap yazan Cafer Murtaza El-Amili'ye ödül verirken..

Resim

Ahmedinejad'ın El-Âmili'ye İran Kitap Ödülü'nü verdiğine dair resmi belge

Resim

Lübnanlı Şiilerin alimlerinden Cafer Murtaza El-Âmili'nin İran Kitap Ödülü'ne layık görülen eseri. El-Âmili bu eserinde de Mescid-i Aksâ ve Kudüs ile ilgili iddialarını tekrarlıyor
-----

Siyonist Yahudilerin Kudüs ve Mescid-i Aksâ ile ilgili en tehlikeli planlarından biri de, bu kutsal kenti ve mescidi Müslümanların gözünde değersizleştirme çabalarıdır. Siyonistlere göre Müslümanlar Mescid-i Aksâ'nın ve Kudüs'ün kutsallığında şüpheye düşerlerse Kudüs'ün ve Mescid-i Aksâ'nın özgürlüğü tüm Müslümanları ilgilendiren global bir İslam davası olmaktan çıkacak ve Kudüs Müslümanların gözünde İslam coğrafyasındaki herhangi bir kente, Mescid-i Aksâ'da bu coğrafyada yer alan sıradan bir camiye dönüşecektir.

Siyonist Yahudilerin Kudüs ve Mescid-i Aksâ ile ilgili bu oldukça tehlikeli ve sinsi planına en büyük ve en güçlü destek İslam Dünyası'nın içerden kemiren ve tarih boyunca Müslümanları daima sırtından hançerleyen Şii Rafızilerden gelmektedir.

Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem'in Mekke'den Kudüs'e yürütülmediğini, bilakis Mekke'den doğruca gökyüzüne yükseltildiğini öne süren Şiiler, Filistin'in Kudüs kentindeki Mescid-i Aksâ'nın da ayet-i kerimede belirtilen mescid olmadığına, bilakis sıradan bir mescid olduğuna ve hiçbir kutsallığının bulunmadığına inanmaktadırlar. Şia kaynakları bu inancı destekleyen uydurma rivayetlerle doludur. Mescid-i Aksâ'nın konumu ve fazileti hakkında şüphe uyandırmak isteyen Yahudiler ve Oryantalistler asılsız iddialarına Şia kaynaklarında yer alan bu iddiaları ve uydurma rivayetleri deliller getirmektedirler.

Yahudilerin kaynağı Şia kitapları

Yahudilerin Mescid-i Aksâ'nın değerini düşürmek ve Müslümanların gözündeki kutsallığı hakkında şüphe uyandırmak için yaptığı çok çeşitli çalışmalar vardır. Yahudi araştırmacılar neredeyse tüm kitaplarında ve araştırmalarında Kudüs kentinin kutsallığı etrafında şüpheler olduğunu vurgulamaktadırlar. Gerçekleri saptırmak ve İslam'ın kutsal değerlerini Müslümanların gözünden düşürmek için dolambaçlı yollara başvurmakta ve metinlere taşımadığı anlamlar yüklemektedirler.

Bu çabalarının en belirgini, Mescid-i Aksâ'nın faziletine işaret eden Kur'an ayetlerini tevil etmek ve Ehli Sünnet alimlerinin sahihliği üzerinde icma ettiği hadisler hakkında şüphe uyandırmaktır. Mescid-i Aksa'nın Müslümanlarca bilinen Kudüs'teki mescid olmadığını ve El-Aksâ kelimesinin gökyüzündeki bir musallâ anlamına geldiğini öne sürdüler. Aradıklarını da, Mescid-i Aksâ'nın Kudüs'teki mescide isim olarak benzeyen gökyüzünde bir mescid olduğunu söyleyen Şiilerin kitaplarında ve rivayetlerinde buldular. Mescid-i Aksâ'nın gökyüzünde olduğunu öne süren bu Yahudilerden bazıları şunlardır:

Buhl ve Kudüs maddesi

İslam Ansiklopedisi'nde (Encyclopaedia of Islam) Yahudi F. Buhl'ın[i] yazdığı Al-Kuds kelimesinin altında şöyle denilmektedir: "Belki de Elçi, Mescid-i Aksâ'nın gökyüzünde bir yer olduğuna inanıyordu."!!

Buhl, daha sonra şöyle der: "Elçi Muhammed, belki en başından itibaren ayet-i kerimede bahsedilen mescidin sonradan Beytu'l-Makdis'de inşa edilen mescid değil de gökyüzünde bir yer olduğunu anlamıştı."[ii]

Isaac Hassoun

Yahudi araştırmacı ve The Hebrew University Yahudi araştırmacı ve The Hebrew University'ye bağlı Asya ve Afrika Araştırmaları Enstitüsü üyesi Isaac Hassoun, Ebu Bekr Muhammed b. Ahmed El-Vâsıti'nin "Fedâili Beyti'l-Makdis" (Beytu'l Makdis'in Faziletleri) isimli kitabına yaptığı tahkikin önsözünde şöyle der: "Şiilerden bazı fırkalarının Beytu'l-Makdis Mescidi'nin diğer mescidlerden farklı hiçbir faziletinin olmadığı görüşündedir."[iii]

Isaac Hassoun, El-Meclisi'nin Bihâru'l-Envar isimli kitabında ve El-Kundûzi'nin Yenâbîu'l-Mevedde isimli kitabında yer alan rivayetleri bu görüşüne delil olarak getirmiştir. Isaac Hassoun, bir başka yazısında ise şöyle demektedir: "Müslümanların alimleri Mescid-i Aksâ'nın Kudüs'teki mescid olduğu üzerinde görüş birliği içinde değillerdir. Çünkü bazıları onun Kudüs'ün veya Mekke'nin üzerinde gökyüzünde bir mescid olduğu görüşündedir."[iv]

Yehuda Litani

Yahudi yazar Yehuda Litani[v] "Yediot Aharonot" gazetesinde "Mescid-i Aksâ etrafında zihin savaşı" başlığıyla yazdığı makalede Mescid-i Aksâ'nın Kudüs'teki mescid olduğu konusunda Müslümanlar arasında görüş birliği olmadığını öne sürerek şöyle der: "Gerçek şu ki, Mescid-i Aksâ ifadesi için farklı İslami tefsirler vardır ve bunlar Mescid-i Aksâ'nın başka bölgelerde olduğunu söylemetedir. Medine-i Münevvere yakınlarında bir yer de bu bölgeler arasındadır."[vi]

M. J. Kister

Yahudi akademisyen M. J. Kister[vii] de şunları yazmıştır: "Mescid-i Aksâ'nın fazileti Müslümanlar arasında tartışma konusudur."[viii]

M. J. Kister, Mescid-i Aksâ'nın Müslümanlar nezdindeki konumu hakkında şüphe uyandırmak için Şia kaynaklarından birçok rivayeti delil gösterir.

Bunlar, Yahudiler'in Kudüs'ün ve Mescid-i Aksâ'nın fazileti, Müslümanların ona ilgisi ve Kudüs'ün ve Mescid-i Aksâ'nın İslam Dünyası'ndaki yeri hakkında şüphe uyandırmak, Mescid-i Aksâ'nın gerçekte gökyüzünde bir mescid olduğunu ispat etmek için yazdıklarından sadece küçük bir bölümdür.

İran'dan büyük ödül

Buraya kadar yazılanları okuyanlar Şia kaynaklarında yer alan rivayetlerin eski kitaplarda yer aldığını ve bu tür inançların geçmişte kaldığını, bugünkü Şiilerin böyle düşünmediğini zannedebilir. Bu, Rafızı Şiilerin gerçek yüzlerini saklamak üzere bu tür durumlarda İran lobisinin ortaya attığı asılsız iddialardan biridir. Oysa İran ve Hizbullah başta olmak üzere bugünkü Şiilerin Kudüs ve Mescid-i Aksâ ile ilgili inançları da kendilerince muteber sayılan kaynaklarda zikredilenden farklı değildir.

Lübnan Şiilerinden 1945 doğumlu Cafer Murtaza El-Âmili "Mescid-i Aksâ nerede?" adıyla bir kitap yazmıştır. Bu kitabın tek amacı Mescid-i Aksâ'nın Kudüs'te yer alan Mescid-i Aksâ olmadığını, bilakis ayette adı geçen Mescid-i Aksâ'nın gökyüzünde olduğunu ispat etmektir.

Cafer Murtaza El-Âmili[ix] bu kitapta şöyle der: "Mescid-i Aksâ konusunda birçok gerçeği öğrenmiş durumdayız ve bunlar kesin olarak göstermektedir ki, o Filistin'deki değildir."!! El-Âmili, İsrâ hadisesine getirdiği yorumun doğruluğunu ve ayette adı geçen Mescid-i Aksâ'nın gökyüzündeki bir mescid olduğunu (!!) delillendirmek için kitabında Şia kaynaklarından ve Şiilerce güvenilir kabul edilen tefsirlerden birçok rivayet nakleder.

El-Âmili kitabında Mescid-i Aksâ'nın Müslümanların genelinin inandığı gibi Kudüs'teki mescid değil, gökyüzünde bir mescid olduğu sonucuna ulaşır!!

El-Âmili, "Es-Sahih min Siyreti'n-Nebiyyi'l-A'zam" (En Yüce Nebi'nin Sahih Siyeri) isimli kitabında da şöyle der: "Ömer Kudüs'e girdiğinde, Aksâ adını taşıması bir yana orada mescid dahi yoktu."[x] Ve şöyle der: "İsrâ olayının gerçekleştiği ve Allah'ın çevresini mübarek kıldığı Mescid-i Aksâ gökyüzündedir."!![xi]

El-Âmili kitabının başka yerlerinde de Peygamber Efendimiz sallallahu aleyhi ve sellem'in geceleyin yürütüldüğü ve Allah tarafından etrafı mübarek kılınan mescidin gökyüzünde olduğunu söyler.[xii]

Filistin davasını, Kudüs'ü ve Mescid-i Aksâ'yı sürekli propaganda malzemesi olarak kullanan İran İslam (!) Cumhuriyeti Cafer Murtaza El-Âmili'nin bu asılsız iddialarına cevap vereceğine ve bu yalanları reddedeceğine sözkonusu İran Kitap Ödülü'yle ödüllendirmiştir. Mescid-i Aksâ'nın sıradan bir mescid olduğunu öne süren bu Şii alim bizzat Mahmud Ahmedinajad tarafından da ödüllendirilmiştir.

Kudüs'ün ve Mescid-i Aksâ'nın kutsallığını ve faziletini inkar etmek üzere "Mescid-i Aksâ nerede?" adıyla müstakil bir eser kaleme alan Lübnan Şiilerinden Cefer Murtaza El-Âmili, 1. İran Kitap Ödülü'ne layık görülen "Es-Sahih min Siyreti'n-Nebiyyi'l-A'zam" (En Yüce Nebi'nin Sahih Siyeri) isimli kitabında da Kudüs ve Mescid-i Aksâ ile ilgili iddialarını aynen tekrarlamaktadır. İran İslam (!) Cumhuriyeti ve her fırsatta Siyonizm aleyhinde konuşmalar yapan cumhurbaşkanı Mahmud Ahmedinejad, Siyonizmin hayallerine ve sinsi planlarına hizmet etmekten başka bir işe yaramayan bu kitabı ülkenin en büyük kitap ödülüyle ödüllendirmiştir.



Önceki bölümler:

1. Mescid-i Aksâ dosyası-1: Bi'r-rûh, bi'd-dem, nefdiyke yâ Aksâ!

2. Rafızilerden Siyonistlere lojistik destek

Pazartesi: Rafıziler Mescid-i Aksâ'yı neden sevmezler?

[i] Buhl: İslam Ansiklopedisi'ndeki Kudüs maddesini yazan Yahudi oryantalist.

[ii] Dr. Mahmud İbrahim; Fadâilu Beyti'l-Makdis fi Mahtûtâtin Arabiyyetin Kadime, sf. 47 Ürdün Üniversitesi, Mahedi'l-Mahtûtâti'l-Arabiyye Yayınları, Birinci baskı, 1985.

[iii] Ebu Bekr El-Vâsıti; Fedâilu Beyti'l-Makdis, sf. 35. Tahkik: Isaac Hassoun, The Hebrew University - Asya ve Afrika Araştırmaları Enstitüsü - Kudüs.

[iv] Dr. Mahmud İbrahim; Fadâilu Beyti'l-Makdis fi Mahtûtâtin Arabiyyetin Kadime, sf. 41

[v] İbranice yayınlanan Yediot Aharonot gazetesi yazarı

[vi] Yediot Aharonot: 3/3/2005

[vii] Belçika asıllı Yahudi araştırmacı ve akademisyen. The Hebrew University - Asya ve Afrika Araştırmaları Enstitüsü üyesi. Kudüs'ün tarihi üzerine birçok araştırması var ve Yahudi üniversitelerinde çalışan profesör meslektaşlarının yaptığı gibi o da bu araştırmalarında Mescid-i Aksâ'nın fazileti ve kutsallığı üzerinde şüphe uyandırmaya çalışmaktadır.

[viii] Fadâilu Beyti'l-Makdis fi Mahtûtâtin Arabiyyetin Kadime, sf. 40

[ix] Cafer Murtaza El-Âmili. 1945 yılında Cebel-i Âmil'de (Güney Lübnan) doğdu. Necef'te ve Kum'da okudu. Eserlerinden en ünlüsü "Es-Sahih min Siyreti'n-Nebiyyi'l-A'zam"dır.

[x] Es-Sahih min Siyreti'n-Nebiyyi'l-A'zam; 3/137. Beşinci baskı. 1427h - 2006m. El-Merkezu'l-Islami li'd-Dirasât.

[xi] Es-Sahih min Siyreti'n-Nebiyyi'l-A'zam; 3/106

[xii] Es-Sahih min Siyreti'n-Nebiyyi'l-A'zam; 3/128, 129

Kaynak.

_________________
Ehl-i Bidat-ı Red ve Tahkir Ediyoruz |


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
 
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 1 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC + 2 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Geçiş yap:  
cron
   Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye