Valahi hayret bir itiraz ya.. ebu Hamza dostum, sen tarikat münkiri değilsin kardeşim: bu işin ortasını bulacağına illa reddine gidiyorsun olmaz böyle kardeşim.. biz seninle anlaşamayacaz.. bak şu anda elimde Feteva-i Ömeriyye (tasavvuf ve tarikatlarla alakalı fetvalar) namında bir kitap var meşayıh-ı Nakşiyyeden ömer Ziyauddin-i Dağıstanı hz.ne (ks) aid.. burada NEY (dinlemek üflemek meclisinde vecde gelip semaa kalkmak) caizdir diyor.. ben de diyorum ki o caiz demişse sana bana ne oluyor?.. tabii ki konuyla alakalı fetva veren savunma yapan yalnızca o değildir başka zatlar da var.. mesela nayın belli şartlarla cevazı fetvası feteva-i Hayriyye namında Fıkıh kitabında da geçiyormuş.. imam-ı gazzali hz. (Ra.) malum o zaten İhyau ulum'unda bu işin cevazına hükmetmiştir hatta ortam şartlarını bile sıralar.. ama bir Rusuhi ismail Ankaravi hz.nin (ks.) risalelerini hiç saymıyorum yani.. besbelli ki onu hiç taktığın yok..(nazar-ı itibara almıyorsun).. ne garib şey ki sema ile nayı ayırmaktasın halbuki sema' olan yerde bir takım çalgı alâtı kullanıla gelmiştir bu gelenek "cehriyye" ekolünde meşhurdur ve maksad azmak eğlenmek değildir.. ben şu fetvaya bizzat şahidim: Cübbeli Ahmet hocamıza çalgı aletleri ile ilgili bir soru gelmesi üzerine vaaz kürsisinden yedi sekiz tane çalgı aleti sıraladığını; bunların "cehri tarikat meşayıhı" tarafından kullanıldığını (darb ediliğini üflendiğini).. ama bizim Nakşî tarikımızda caiz olmadığını -belki- 15 dakika anlattı durdu.. haa mevlana imam-ı Rabbani hz.ne (ks.) göre nedir? hiç bir çalgı aletinin darbına üflenmesine (hiç bir surette) cevaz sened salahiyet yoktur onu bilmeyecek kadar cahil değilim.. ama hazretin (sema raks musıki vs..ile alakalı mektublarının her yerini iyi incele).. hz.İmam-ı Rabbani (ks.) sema ve raks ehli (cehri) meşayıha tabi' bulunan saliklerin o tebeıyyetle mazur addedileceğini beyan eder bu dahi onlar için zımni bir fetvadır.. bu fakir der ki sema olan mahalde sessizlik olmaz harb olur gümbürtü olur sen dersin ki bari nay'la etmeyin(!)..
senin bu gibi konulardaki hırsın nedir ebu hamza kardeşim? dersin ki kayıtsız şartsız haram(!).. demezsin ki tarikat meşayıhından bunu yapanlar var.. bari de ki: onlar muaftır gayrısı şüpheli..
tarikat ehli adam böyle olmaz dostum senin bu gibi hususlarda sahib olacağın fikirlere (hükümlere) hakikat reisi ve tarikat meşayıhı yön vermelidir.. pezdevi ile hidaye'yi tasavvuf ve tarikat ile her yüzden muvafakat ettirecem dersen imkanı yok ettiremezsin.. daha ne yazayım Allah bize ilimde idrak ve vüs'at hükümde ihsan ve rüsuh versin..