bu 7.cilt hakkında şia'dan türeme olduğuna dair yazılar okumuş idim bi zamanlar.o zamanlarda halidiye olduğu zamanlar idi.neyse böylecek kalsın..
makaleden bir nakil.Alıntı:
Ayrıca, yedinci cildi yazan şahıs, William Chittik'in ifadesiyle, şeriat, ilahiyat,. felsefe, tasavvuf, kozmoloji, psikoloji ve diger ilimIerin sentezini başaran,42 Şeyh-i Ekber Muhyiddin-i Arabi'nin FusUsu 'l-Hikem isimli eserindeki yüksek tasavvufi hakikatleri bir türlü kafasına sıMıramayan bir mutaassıp olup, bu cildi yazmasına sebep de o esasları kavrayamamasıdır.
Güya Hz. Mevlana, yedinci ciltte İbn Arabi için şunları söylüyor: "o kimse ki, ona "Hatmü'I-Evliya" tabir edilir, ona, cah1m ve sakar (cehennemin isimleri) sığınaktır." "Bu tasavvuf degildir, tevhid dahi degildir; bu tasarruf ayni küfilrdür eyaziz." Muhlis Koner sözlerine şöyle devam ediyor:
Halbuki, Mevlana, degil Şeyh-i Ekber'in aleyhinde bulunmak, bilakis onu şu beyitlerle övmekte ve yüksek kemalini Mesnevi'nin dördüncü cildinde şöyle takdir etmektedir: "Nitekim o sadr-ı ecel kendi karının önünü ecel günÜIle kadar gördü. Yirmi sene sonra olacak şeyi o ahlaklı adam hal içinde gördü ve haber verdi. O muttaki, yalnız kendi halini görmedi, belki dogudan batıya kadar herkesin halini gördü." Mesnevi'sinin önceki ciltlerinde Şeyh-i Ekber'i bu derece metheden Hz. Mevıana daha sonra bu şahsı zemmeder mi? Netice şu ki, Mevlana'nın yedinci cilt diye bir Mesnevi'si mevcut degildir