Efendi Hz.nin şaştığı şeye bakar mısınız..?!http://www.cubbeliahmethoca.tv/mi171_Ef ... oca_1.htmlbu videoada Hz.Şeyh-i Kebir efendimiz (ks.)
" o gemi ne acaib gemi öyle ya..! nasıl oluyor (ya da duruyor) öyle..!" buyurmakta.. bu görüntüleri defalarca seyrettim ve iyice dinledim.. yanlış anladığımı zannetmiyorum; Efendi Hz. (ks.) cidden bir gemiye hayret ediyor.. kaç gündür şu ifadeleri (atılan zarfı) düşünmekteyim..
ve gayr-i ihtiyari gülüyorum; ama hayret içinde..
evet, anlaşıldığı kadarıyla Efendi Hz. (ks.) bir gemi o kadar ağırlık ve yük ile suyun üstünde nasıl durabiliyor..? ve insanlar onun içinde nasıl oturup rahat edebiliyorlar..? diye şaşırmakta...
ki Efendi Hz. (ks.) bunu Bandırma (merkad-i şrf.) ziyareti esnasında da dile getirmiş.. yani yolda söylüyor.. (Arifan dergisinin hatırat yazısında da okumuştum..) yanlış anlamadı isem bu görüntü o ziyaretin akabinde çekilmiş...
ey aziz! gel imdi şu hayrete bak ta hayret eyle..! ne var bunda şaşılacak..? diyenler çıkabilir.. (yani) Efendi Hz. hayatında ilk defa mı denizi gemiyi görüyor..? anlayamadık: burada şaşılan şey nedir..? diye sorsalar normaldir..
e öyle ya.. biz fen ve fizik kanunlarına göre sebebi dayanağı ve izahı olan şeylere şaşırmayız da fennin ve fiziğin izah edemediği şeylere şaşar kalırız..
ez-cümle: bir velinin su üstünde yürümesi.. ateşin tene tesir etmemesi.. aynı anda farklı yerlerde bulunma.. ve az bir zaman dilimi içinde mesafeleri kat' etme gibi şeyler alem halkının hayran hayran anlata geldiği şeylerdir..
bakın! Efendi Hz. (ks.) bunlara şaşırmıyor.. (bilakis) doğal ve tabii denilen şeylere dikkat atfediyor..!
fefhem cidden..! Efendi Hz. (ks.) insanlara:
" heyy..! bakın hele şu alem baştan başa hayret verici harikulade hadisat ile doludur.." demek istiyor:
" siz kapıldınız bir keramat ve havarık fikrine o kafayla gidiyorsunuz..uyanın..! " demek istiyor...
kurban olayım sana ben ya Mevlana..!biz bu vesile ile bir hususa işaret edelim..
(feth-i ekber, makam-ı irşad ve aleme avdet olan) seyr-i fi'l-eşya'yı şöyle anlıyorum: bu seyrde (nihayetin nihayetinde..) arif kişi
'vahdette kesret' müşahedesi içinde bulunur.. yani Allah ile beraber Allah'ın kulları arasına ve eşyanın ulumu içine avdet eden zat Hakk'ın gözü (olmak) merkezi ile halkı/eşyayı seyreyler..
ve bu arada (daha evvel unutulmuş olan) eşyaya aid ulum ve hassiyet kişiye avdet eder.. bu sefer o zat eşyayı ve eşyanın hususiyetlerini dide-i Hakk ile temaşa eyler.. işte ilk kez görüyormuş gibi hayret hali bundan kaynaklanıyor.. bu zevki-idraki dördüncü sefer (seyr ile) doğmayanlar (ki bu nihai anadan; rahm-i hakikat'ten olan doğumdur..) anlayamaz..
Allahu A'lem..
ves'Selam..
gel imdi guş-i can ile işit/anla :
Hz. Niyazi (ks.) den okuyayım size..Zahida suret gözetme içeru gel cana bak..
Vechi gör ne yazmış defter-i Rahman'a bak..
Mushaf-ı hüsnünde yazmış "Kul Hüvelallah" ayeti..
Gel inanmazsan geru var mekteb-i irfana bak..
Çeşmini gösterdiğince aşıkın canın alur..
Leblerin açtıkça can nefh eyleyen canana bak..
Zülfünün her bir telinde bağlı bin mecnunu gör..
Hattının ilinde ki yüzbin mah-ı tabana bak..
Ateş-i ruhsar ile yanmış kararmış çehresi..
Harf libasından soyunan nokta-i uryana bak..
Hep mülazim kulluğunda bu cihanın şahları..
Kapusunda padişahlar kul olan sultana bak..
Alem anın hüsnünün şerhinde olmuş bir kitab..
Metnin istersen Niyazi suret-i İnsan'a bak..