Sufiforum.com

2009'da başlayan SUFİFORUM'da İslam; İslam Tasavvuf Geleneği ile ilgili her türlü güncel ya da 'eskimez' konular yer almaktadır. İçerik yenilemeleri tasavvuf.name sitesinden sürdürülmektedir. ALLAH YÂR OLSUN.

Giriş |  Kayıt




Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 46 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1, 2, 3, 4, 5
Yazar Mesaj
 Mesaj Başlığı: Re: Prof. Dr. Ahmed Akgündüz uyarıldı...
MesajGönderilme zamanı: 01.04.10, 14:19 #mesajın linki (?)
Çevrimdışı

Kayıt: 24.12.09, 22:13
Mesajlar: 147
Gümüşhanevî yazdı:
...
----------
Nurcular,Akgündüzün dediği gibi risaelelere öyle bir yücelik atfederler ki,islam tarihinde hiç bir dehanın çözemediğini çözmüş diye...Bunun içinde haşir risalesini örnek gösterirler..Dostlarım açın Platôn nam Yunânî feylesofun phaedon adlı kitabını okuyun.Benzerliği görünce şaşıracaksınız!!!Platônun haşr ispatlarıyla Nursi (h.z) lerinin ispatları o kadar paralel ki adam soruveririyor:hani bunu kimse düşünemezdi?


güzel kardeşim,
Platon'un fikirlerini daha geliştiren, yeni plantculardan Plotinos (m.ö 250 yıllar) der ki, :" Evren'deki her şey , Tanrı'dan sûdûr etmiştir (çıkmıştır) ve Tanrı'ya dönecektir"

sonra aradan geçen 1000 yıl sonra da (m.s. 900 lü yıllar) Farabi bi benzerini söyler Varlık Felsefesinde ....

sonra bu Plotinus'un bu önermesi ile Tasavvuf felsefi arasındaki benzerliği de siz kurun o zaman!

doğru her yerde doğrudur! doğru bilginin sahibi olmaz.


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
 
 Mesaj Başlığı: Re: Prof. Dr. Ahmed Akgündüz uyarıldı...
MesajGönderilme zamanı: 01.04.10, 22:23 #mesajın linki (?)
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 01.04.10, 00:05
Mesajlar: 220
tanhu yazdı:
Gümüşhanevî yazdı:
...
----------
Nurcular,Akgündüzün dediği gibi risaelelere öyle bir yücelik atfederler ki,islam tarihinde hiç bir dehanın çözemediğini çözmüş diye...Bunun içinde haşir risalesini örnek gösterirler..Dostlarım açın Platôn nam Yunânî feylesofun phaedon adlı kitabını okuyun.Benzerliği görünce şaşıracaksınız!!!Platônun haşr ispatlarıyla Nursi (h.z) lerinin ispatları o kadar paralel ki adam soruveririyor:hani bunu kimse düşünemezdi?


güzel kardeşim,
Platon'un fikirlerini daha geliştiren, yeni plantculardan Plotinos (m.ö 250 yıllar) der ki, :" Evren'deki her şey , Tanrı'dan sûdûr etmiştir (çıkmıştır) ve Tanrı'ya dönecektir"

sonra aradan geçen 1000 yıl sonra da (m.s. 900 lü yıllar) Farabi bi benzerini söyler Varlık Felsefesinde ....

sonra bu Plotinus'un bu önermesi ile Tasavvuf felsefi arasındaki benzerliği de siz kurun o zaman!

doğru her yerde doğrudur! doğru bilginin sahibi olmaz.


Ağabeyim ilk olarak Plotinus evrendeki her şey Tanrıdan südur etmiş demez!Tanrının zatı mütealdir o varlığı halk etmeye meyl eder ki bu südur fikri değildir!Südür Tanrı kaynayan bir kazan gibidir nihayetinde taşar der.İki felsefe arasında alaka bile yoktur...Bir diğeri hiç bir Tasavvuf erbabı südurcu değildir!O südurcular panteistlerdir ki Tasavvuf ehli de Onları tekfir ederler!Tsavvuf lisanında onlar vahdet-i Mecvudçulardır hassâ kâfirlerdir.
Bir diğeri ben Platonun fikirleriyle haşr risalesi çok benzerdir niye dedim?!!
Çünkü habire siz diyorsunuz:haşr meselesini Ondan başkası anlatamamaıştır,İbn Sina fln aciz kalmıştır diye!!!Demek ki neymiş,Üstad Efendiden başkaları,Ahmet Akgündüzün ispat ta aciz kalmıştır dediği Yunani feylesoflardan Platôn bile haşr isbatında,Ruhun bekası isbatında bulunabiliyormuş!!!
Bilip bilmeden tasavvûf ile felsefe arasında bağ kurmayın!Hele ki felsefe hakkında dediğiniz bilgiler risalelerin lügatçesinde verilen yalan yanlış şeylerse!!!Felsefe ile Tsavvuf arasında zerre kadar ilinti yoktur.

Neyse südurcular ile Mutasavvıflar arasında zerre kadar ilgi olmadığını ben değil bir ehlullâh cevab versin:

''...(Südûrcular der ki:)vücûd bir zamanda tecellî (südûr) etmemiş ve o an içinde kendi cemâline istiğrâkı hasebiyle cemi'-i esmâ ve sıfâtı kendisinde müstehlek ve muzmahill olmuş idi;sonra bir zaman geldi ki ,bu istiğraktan ayıllıp kendisine geldi ve kendisindeki sıfâta şuûru hâsıl oldu .....( ve) eşyâyı icad etmeye başladı.Bu kat'â böyle değildir!''

şimdi size tavsiyem felsefe ile,hele ki südurcular ile mutasavvıflar ile alaka kuruo oryantalistlerin,reformistlerin,vahhabilerin tuzağına düşmemenizdir!fefhem cidden!!!

_________________
Ne Dervişlikte, ne Şeyhlikte, ne İmamlıkta iş yok... İş, Allah'ın rızasını kazanabilmekte!.. İş, Allah'ın rızasını kazanabilmekte!.. İş, Allah'a kul olabilmekte!..(MZK)


En son Gümüşhanevî tarafından 01.04.10, 23:25 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
 
 Mesaj Başlığı: Re: Prof. Dr. Ahmed Akgündüz uyarıldı...
MesajGönderilme zamanı: 01.04.10, 23:12 #mesajın linki (?)
Çevrimdışı

Kayıt: 24.12.09, 22:13
Mesajlar: 147
Gümüşhanevî yazdı:
Ağabeyim ilk olarak Plotinus evrendeki her şey Tanrıdan südur etmiş demez!Tanrının zatı mütealdir o var olmaya meyl eder ki bu südur fikri değildir!Südür Tanrı kaynayan bir kazan gibidir nihayetinde taşar der.İki felsefe arasında alaka bile yoktur...Bir diğer hiç bir Tasavvuf erbabı südurcu değildir!Onlar panteistlerdir ki Tasavvuf ehli de Onları tekfir ederler!
Bir diğeri ben Platonun fikirleriyle haşr risalesi çok benzerdir niye dedim?!!
Çünkü habire siz diyorsunuz:haşr meselesini Ondan başkası anlatamamaıştır,İbn Sina fln aciz kalmıştır diye!!!


burdan;

"Plotinus'da monist bir varlık anlayışı bulunur. Onun felsefesinin ontolojik hiyerarşisinin ilkesi hem varlık, hem İyilik ve de Uluhiyet olan Bir'dir. Her şey Bir'den südur (emanation) eder. İlk olarak ruh (spirit), idealar dünyası olan nous südur eder. Nous'un kendi kendine yönelişi ile ikilik (düalizm) ortaya ve dolayısıyla da tin, nefs (soul) ortaya çıkar. Ancak bu nefs tek tek fertlerin değil dünyanın nefsidir ve bireysel nefsleri olduğu gibi tüm dünyayı da canlandırır. Ortaya çıkan nefsler (souls) nous ile biçim aldıkları bedenin arasındaki bir konumda bulunurlar. Bir'den en son südur eden şey maddedir. Madde varlığın en düşük düzeyidir.
Bir [değiştir]
Plotinus'un felsefesinde yüce, tamamen aşkın (transcenden) olan "Bir"de ne ayırım ne çokluk ne farklılaşma vardır. O, varlık ve varolmama şeklindeki tüm kategorilerin ötesindedir. Bizler "varlık" kavramını kendi tecrübemizin objelerinden çıkarmaktayız ve varlık bu nesnelerin kendisine izafe edildiği şeydir fakat sonsuz, aşkın Bir tüm bu nesnelerin ötesindedir ve bu yüzden tüm kavramların ötesindedir. Bir "herhangi bir şey olamaz" ve ayrıca tüm şeylerin toplamı da olamaz, çünkü O, tüm mevcudâttan öncedir. Bu sebeple Bir'e hiçbir sıfat yüklenemez.
Düşünce'de Bir'e izafe edilemez çünkü düşünce düşünen ve düşünce nesnesi şeklindeki bir ayırımın varlığını zımnen içinde barındırmaktadır. Aynı şekilde her ne kadar O'ndan ileri gelse de irade de Bir'e yüklenemez çünkü irade de irade edilen bir şeyin mevcudiyetini gerektirir ve bu anlamda Bir'e değil ama ondan südûr eden ilk uknum (hypostases) Nous'a izafe edilebilir."

kaynak: http://tr.wikipedia.org/wiki/Plotinus

farabi ve ibni sina da bu plotinus'un ilk ilkesine Vacibul Vücûd demiştir, bu isimle anmıştır. ama bu südur fikrine imam Gazalî karşı çıkmış, evrenin ilk varoluşu fikrini bu fikirle açıklanamayacağını da belli metodlarla uzunca anlatmıştır.

haşr risalesi, Platinus'un felsefesi ile benzerlik göstermektedir dersiniz ama bire bir aynı fikir olmadığını da siz de biliyorsunuz sanırım. benzer olması çok bişey ifade etmez. nihayetinde tasavvuf felsefesi ile de benzerlik göstermektedir ama ben demiyorum ordan alıntı diye. bunlar insan fikridir...


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
 
 Mesaj Başlığı: Re: Prof. Dr. Ahmed Akgündüz uyarıldı...
MesajGönderilme zamanı: 01.04.10, 23:32 #mesajın linki (?)
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 01.04.10, 00:05
Mesajlar: 220
Size verdiğim yukarıdaki cevabı genişlettim orada südûr ile tasavvufun hiç bir alakası olmadığını da söyledim.
Diğeri Plotinus südurcu değildir çünkü Tanrıyı el-Müteal olarak tavsif eder.Müteal olanında belli bir zamana kadar kaynaması sonra taşması söz konusu değildir!Ha ben burada plotinusu savunmuyorum batıl görüşleri çoktur.Sadace südûr ile zühûr arasında bariz farklar olduğunu belirtmek istiyorum!
diğeri ben Üstad,plotinusla benzerlik gösteriyor demedim bazı haşr ispatları platon ile benzerlik gösteriyor dedim.Bunu da niye dedim?Tekrar ediyorum ki,bizim üstadımızdan önce kimse bu bahs hakkında izahat yapamadı demeyesiniz diye?
Hem bunu derken Üstad felsefeden çalıntı yapmıştır kastında da demedim.

_________________
Ne Dervişlikte, ne Şeyhlikte, ne İmamlıkta iş yok... İş, Allah'ın rızasını kazanabilmekte!.. İş, Allah'ın rızasını kazanabilmekte!.. İş, Allah'a kul olabilmekte!..(MZK)


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
 
 Mesaj Başlığı: Re: Prof. Dr. Ahmed Akgündüz uyarıldı...
MesajGönderilme zamanı: 02.04.10, 00:33 #mesajın linki (?)
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22.01.10, 04:41
Mesajlar: 345
Gümüşhanevî azizim doğru söyler: sudur nazariyesi ile zuhur pazariyesi (tecelli ve taayyün) bir değildir..
hadis-i şrf.de geldi: "Kânellahu ve lem yekün me'ahü şey'ün.. Allah var idi O'nunla beraber hiç bir şey yok idi.."
hz.Ali efendimiz kerremallahu veche (şerh eyledi) " el-ân kemâ kân.. O (cc.) yine şu anda da öyledir.." yani şu anda da hakiki (vacib müstakil kaim bi-nefsih) Varlık Allahu Teala'nın varlığıdır.. gerisi: (her şey) O'ndan hikayet kılar...


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
 
 Mesaj Başlığı: Re: Prof. Dr. Ahmed Akgündüz uyarıldı...
MesajGönderilme zamanı: 02.04.10, 00:37 #mesajın linki (?)
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 01.04.10, 00:05
Mesajlar: 220
Kudsî yazdı:
Gümüşhanevî azizim doğru söyler: sudur nazariyesi ile zuhur pazariyesi (tecelli ve taayyün) bir değildir..
hadis-i şrf.de geldi: "Kânellahu ve lem yekün me'ahü şey'ün.. Allah var idi O'nunla beraber hiç bir şey yok idi.."
hz.Ali efendimiz kerremallahu veche (şerh eyledi) " el-ân kemâ kân.. O (cc.) yine şu anda da öyledir.." yani şu anda da hakiki (vacib müstakil kaim bi-nefsih) Varlık Allahu Teala'nın varlığıdır.. gerisi: (her şey) O'ndan hikayet kılar...


Cenâb-ı Hakk razı olsun azîz ağabeyim.
Uzun uzadıya anlatamadığım meseleyi patdadak çömüşsünüz cevâmiü'l-kelîm hususiyetinizle...

_________________
Ne Dervişlikte, ne Şeyhlikte, ne İmamlıkta iş yok... İş, Allah'ın rızasını kazanabilmekte!.. İş, Allah'ın rızasını kazanabilmekte!.. İş, Allah'a kul olabilmekte!..(MZK)


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
 
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 46 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1, 2, 3, 4, 5

Tüm zamanlar UTC + 2 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Geçiş yap:  
cron
   Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye