Şeyhi olmayanın şeyhi şeytandır
Şeyhi olmayanın şeyhi şeytandır sözü doğru mudur?
Bence bu söz son derece doğrudur ve son derece hikmetlidir.
Açıklama ve gerekçelerim şunlardır:
1. Burada şeyhten maksat rabbanî âlim ve kâmil mürşiddir. Her zaman şeyh kılığında şeytanlar olagelmiştir, elbette ki, onlar kasd edilmemektedir.
2. Şeyh, insanları hidayete, doğru yola, ebebî saadete yönlendiren rehber, kılavuz, hâdi demektir.
3. Böyle bir şeyh, kopuksuz bir silsile ile Resûl-i Kibriya efendimize bağlıdır. Resûl-i Kibriya efendimiz ise zamandan ve mekandan münezzeh olan Allah-u Telâlâ'ya bağlıdır. Böyle bir şeyhe bağlanmış olan Allah'a bağlanmış olur.
4. Nefs-i emmâre derecesinde bulunan insan kendisini çekip çeviremez. Nefs-i emmâre sahibi Kur'ân okur, o Kur'ân hançeresinden aşağıya gönlüne inmez. Kâmil bir şeyhin, rabbanî bir alimin nefs derecesi yüksek ve temizdir. Ona bağlanan nefsinin tutsaklığından ve tuzaklarından kurtulma imkanı ve fırsatını bulmuş olur.
5. Rabbanî âlimlerin ve kâmil mürşidlerin en büyüğü, reisi, kaad-i âzamı Fahr-i Kâinat aleyhi ekmelüttahiyyat Efendimizdir. O, Ashabını (radiyallahu anhüm ecmâîn) yetiştirmiş. Ashab Tâbin'i, Tâbiîn Tebe-i Tâbiîn'i yetiştirip kemale erdirmişlerdir.
6. Hayat çok tehlikeli bir yolculuktur. Hayatın dar boğazları vardır. İnsan hayatıyla, varlığıyla imtihan edilmektedir. Kişi sadece kendi aklı ve ilmi ile dar boğazları selametle geçip kendini kurtaramaz. Nasıl ki, gemiler boğazlardan geçerken, kılavuz kaptan alıyorlarsa, insanın da böyle kılavuzlara çok ihtiyacı vardır.
7. Şeyh demek mükemmel ve mükemmil alim, mürşid ve rehber demektir. Mükemmel ve mükemmil olmayan kişiyi şeyh sanan feci şekilde aldanmış olur.
8. Her devirde olduğu gibi bu devirde de rabbanî alim ve kamil mürşid kibrit-i ahmer gibi nâdir bulunan çok kıymetli bir şeydir.
9. Söylemeye hacet yok ki, müteşeyyihler (şeyh taslakları, sahte şeyhler, şeyh müsveddeleri) gerçek şeyh değildir.
10. Rabbanî alimler ve kamil mürşidler nefs-i kâmile derecesine yükselmiş kişilerdir. Dünyaya değil ahirete dönüktürler. Onların ücretleri halka değil, Hâliq'a aittir. Mahlukattan para, pul, menfaat istemezler. Verilirse kabul etmezler. Gerçek muttakilerdir. Güneş gibi aydınlatırlar. Onlar yeryüzünde Allah'ın Şâhidleri ve Resulullah'ın (Salat ve selam olsun ona) varisleri, vekilleri ve halifeleridir. Onlar, mü'minlerin kendilerine itaat edilmesi gereken emîrleridir.
Şeyhi olmayanın şeyhi şeytandır sözü doğru mu yanlış mı anlamak isterseniz etrafınıza bakınız, aynaya bakınız.
Aynalar yalan söylemez.
|