Sufiforum.com

2009'da başlayan SUFİFORUM'da İslam; İslam Tasavvuf Geleneği ile ilgili her türlü güncel ya da 'eskimez' konular yer almaktadır. İçerik yenilemeleri tasavvuf.name sitesinden sürdürülmektedir. ALLAH YÂR OLSUN.

Giriş |  Kayıt




Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 1 mesaj ] 
Yazar Mesaj
 Mesaj Başlığı: "Hz. Ayşe gerçekdışı hadislere karşı çıkmıştı"
MesajGönderilme zamanı: 16.08.11, 11:37 #mesajın linki (?)
Çevrimdışı

Kayıt: 24.09.09, 08:49
Mesajlar: 25
Prof. Dr. Mehmed Said Hatipoğlu: "Hz. Ayşe gerçekdışı hadislere karşı çıkmıştı"

16 Ağustos 2011

Prof. Dr. Mehmet Sait Hatipoğlu, Hz. Muhammed'in sağlığında hadislerinin eleştiriye açık olduğunun altını çizdi. Peygamberin ölümünün ardından ortaya atılan gerçekdışı hadisler konusunda Hz. Ayşe'nin hassasiyetine dikkati çekti.

Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Hadis Kürsüsü'nden emekli Prof. Dr. Mehmet Sait Hatipoğlu, 21. yüzyıl Müslümanlarının en büyük sorununun, Kuran-ı Kerim'den ve Hz. Muhammed'in öğretilerinden uzaklaşmak olduğunu belirterek, Kur'an'daki eleştirel yaklaşımın gittikçe kaybolduğuna işaret etti. 'Kültürümüzde ilk asırlardan sonra tenkit zihniyeti ortadan kalktı' ifadesini kullanan Prof. Hatipoğlu, Hz. Muhammed'in hem kendisinin hem de hadislerinin eleştiriye açık olduğunun altını çizdi. Peygamberin ölümünün ardından ortaya atılan gerçekdışı hadisler konusunda Hz. Ayşe'nin hassasiyetine dikkati çekti. Hatipoğlu, Peygamber döneminde putlaşma kaygısıyla ortaya çıkan resim ve heykel yasaklarının ileriki dönemlerde kaybolduğunu hatırlattı.

- ORTADAN KALKTI: Müslümanların en temel sorunu Kuran-ı Kerim'den ve Peygamberimizin bize öğretmek istediklerinden uzaklaşmak oldu. Kuran-ı Kerim'in prensip mahiyetindeki hükümlerimi rehber olarak önümüzde tutamadık. Kültürümüzde ilk asırlardan sonra tenkit zihniyeti ortadan kalktı. Büyük adam, alim dediğimiz insanlar ne söylediyse doğrudur diye bir anlayış yerleşti. Bu nedenle ilk alimlerin bile tenkidi yapılmadı. Tenkit zihniyetinin eksikliği her yerde var. Bunu yapamadığımız zaman söylenmiş yanlışların devamını getiriyorsunuz. Sadece İslam değil diğer ilimlerde de bu yanlış yapılıyor.

- SONUCUNDA BELLİ OLUR: Müslüman dünyası gerek Kuran-ı Kerim'in gerek Peygamberimizin ifade ettiği ilim zihniyetinden ayrıldı. Bilimleri dini ve din dışı olarak ayırdı. Bu yanlış anlayış 2. asırdan itibaren yerleşti. Kuran bize hayırlı iş yapmayı güzel amel işlemeyi aksini yapmamayı emrediyor. İster erkek ister kadın kim hayırlı iş yaparsa Allah nazarında büyük insandır. Salih amelin kuranda listesi yoktur. Hayırlı olup olmamasını ise yaptığımız işlerin sonucu belirler.

- VAHİY VE HADİS: sonraki alimlerin bazıları, onun pek çok sözünün vahiy olduğunu iddia etmiştir. Peygamberin ağzından çıkan her şeyin vahiy olduğunu düşünenlerden, İslamı doğru anlatmasını bekleyemeyiz. Hz. Muhammed'in eşi Hz. Ayşe hadis tenkidi açısından önemli bir isimdir. Peygamber hakkında ileri sürülen pek çok hadisle ilgili, 'Siz nesi oluyorsunuz. Peygamber böyle bir söz söylememiştir' diye karşı çıkmıştır. Örneğin, 'namaz kılan insanın önünden kadın ve köpek geçerse namaz bozulur' şeklindeki yanlış hadise, 'Siz, bizi köpek yerine mi koyuyorsunuz? Biz önündeyken Peygamber kaç kere namaz kılmıştır' diye reddediyor. Yine, 'ölü kendisine ağlanması yüzünden kabirde azap çeker' diye bir hadis uydurulmuş. Hz. Ayşe, 'kimse başkasının yaptığı fiilden ötürü günahkar olmaz' diyor.

- KARARLARI TENKİDE AÇIKTI: Hz. Muahmmed yaşadığı dönemde söyledikleri tenkide açık oluştur. Peygamberin sözleri ve kararları karşısında sahabelerin, 'Ey Allah'ın Resulü bu konuda vahiy mi var?' diye sorduğu biliniyor. Ayetin dışındaki konularda peygamberin sözleri ve kararları münakaşaya açıktır. Peygamber de bizim bugün bile müsemma edemeyeceğimiz bir yaklaşım göstermiştir ve 'benpeygamberim, her dediğim doğrudur' dememiştir.

İslamiyette resim yasağının nedeni

RESİM ve heykelle ilgili ilk dönemlerde belli yasaklamalar yapıldı. Müslümanlar resimle ilk kez Habeşistan'daki kiliselerde karşılaştı. Hz. İsa figürlerini gören Müslümanlar, Peygamberimizin de resmini yapmak istemiştir. Peygamberimiz kendisine tapınılmaması için buna bir süre izin vermedi. Ancak ileriki dönemlerde tamamen yasaklanma olmamış. Putperestlikle ilgili tehlike ortadan kalktığı zaman bu yasaklar da ortadan kalkıyor.
Örneğin sahabelerin yüzüklerinde aslan resimleri olduğunu biliyoruz. Ya da Fatih Sultan Mehmet Ayasofya'da namaz kılarken oradaki eserlerin üzerlerini kapattırmamış. Kapattırılması sonraki dönemlere rastlar. Peygamberimiz güzel sesi çok severdi. İbadetlerimizde kullandığımız sesin bile güzelini aramış. Örneğin Hz. Ömer'e değil Bilal-i Habeşi'ye ezan okutmuş. Allah güzelliği sever. Her güzelliği ortaya koymak İslam'ın görevidir.

İSLAM DÜNYASININ EN TEMEL VE CİDDİ SORUNU
İSLAM dünyasının en temel sorunu eleştirel bakamaması. Kuran'da Hz. Muhammed ile ilgili 330 ayetten hiçbirinde Peygamberimizin mucizelerinden bahsedilmiyor. Kürek kemiğinin ortasında gözü olduğu, güneşi çıkartıp yeniden batırdığı gibi uydurma mucizeler var. Peygamberimizin Allah'tan vahiy almasının dışında insanlardan bir üstünlüğü bulunmuyor. Bugün pek çok camide Sakal-ı Şerif bulunuyor. Günümüz teknolojisi DNA testiyle bunun gerçek olup olmadığı rahatlıkla tespit edilebilir. Ayrıca zaten saçın, sakalın herhangi bir kutsallığı da yoktur.

Akşam / Doruk Çınar


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
 
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 1 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC + 2 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 3 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Geçiş yap:  
cron
   Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye